exodusreismarnixkerk.reismee.nl

Dag 5 Jordanie

Hallo allemaal!!

Jaja, we zijn in Jordanie in een mooi hotel in Petra. Ik heb nu 30 minuutjes, dus ik zal proberen een up-date te geven van onze reis tot nu toe. Jorieke heeft eerder al mijn smsberichten uitgetypt. En dit is dus nu mijn eerste officiele bericht. Ik heb veeeeel te weinig tijd om al onze ervaringen uit te typen. Maar dan blijft er voor alle reizigers nog wat over om thuis te vertellen.

Tot nu toe is de reis dus wel wat anders verlopen dan verwacht. Dit heeft vooral te maken met het lange wachten. Tijd is tijd. Maar niet in Egypte. We praten dan ook vaak over Egyptische tijd: 'maybe 5 minutes' of wel 'nog wel een half uur'. Zo zijn we dus wel vaak later aangekomen in de hotels en daarom heb ik dan ook niet eerder de tijd genomen voor een bericht. Als we aankomen bij onze hotels is het vaak al rond 10 uur 's avonds.Dus zo is het vaak snel eten en douchen en dan ons bed in.Gisteren kwamen we zelfs pas om 12 uur 's nachts aan bij de bedoeienen. De overtocht van Egypte naar Jordanie zouden we met een snelle boot doen, maar deze was er niet, dus moesten we met een andere oudere boot die langzaam vaarde en pas vertrok als deze vol was enzeker bij de haven duurde het heel lang voordat we van boord waren.

Verder volgen we wel de punten uit het programma. Deze zijn erg indrukwekkend en we genieten enorm. Het is lastig om te beschrijven hoe het is. De ervaring is gewoon zo mooi. We lopen sinds vandaag allemaal met 'roze' schoenen, dit komt door het zand bij de rotsstad Petra. Daarvoor hebben we nog een jeepsafari gedaan door de Wadi Rum woestijn. Dit was enorm mooi en de gids heeft ook voor een aantal mensen hun naam in het Arabisch in het woestijnzand geschreven. Dit was erg leuk om te zien. Verder is de woestijn erg mooi. Veel rotsten en bergen. Ook is het heerlijk weer.

We moeten er ook vaak vroeg uit (5 uur of 6 uur in de ochtend), dan is het al wel licht en iedereen is al snel heerlijk aan het kletsen en aan het genieten. Tijdens de busreis zien we ook heel veel.

Morgenochtend gaan we er om half 5 uit. Dan eerst nog naar de berg Nebo en dan gaan we door naar Jericho. Vanaf morgen zijn we dus in Israel. In dat hotel zitten we wel een aantal dagen en zal ik dan ook meer tijd hebben om berichten te plaatsen en natuurlijk foto's. Hierna ga ik nog proberen om via de mobiel van Rosalyn een paar foto's te plaatsen.

We hebben berichten gelezen en iedereen vind het erg leuk om deze te horen.

Gelukkig gaat het met iedereen goed. We hebben nog geen mensen gehad die zich niet goed voelden. Dat is erg fijn, want het is een intensief programma. Soms zijn we daarom wel moe, maar na paar uurtjes slapen zijn we weer opgeknapt. Ook krijgen we juist veel energie van alles wat we doen, omdat het zo leuk en mooi is. De sfeer is nog steeds erg goed en we blijven heerlijk doorreizen en genieten van alle mooie en indrukwekkende dingen die we zien!!!!

Nu lekker slapen!

Welterusten en groetjes van ons allemaal hier vanuit Jordanie!

Reacties

Reacties

Marian

Ha Annelien en Ellen, heerlijk om elke keer de verhalen te lezen! Geniet er van en goede reis verder!
groetjes, Bram, Boaz en Marian

Corien

He pa en ma (Kees en Suus de Visser)

Wat leuk dat jullie zo'n gezellige en mooie reis hebben. Ben erg benieuwd naar alle mooie foto's!

Groetjes Corien

Jorieke

Heeee lien
tof een écht berichtje van jullie :) en lekker uitgebreid, zo ken ik je weer haha!
ik ben zoo benieuwd naar jullie foto's he! Zet ze er maar zsm op en als jullie terug zijn kom ik graag een avondje fotos kijken en verhalen horen! Geniet er maar enorm van! Liefs, Jor

Janny

Hallo Leny en Willy en Sonja.Ik vraag me af of jullie tijd hebben om te slapen.Leny snapt denk ik wel waarom ik dit vraag.Verder wens ik jullie een goede zondag.Groeten Janny

Hallo Leny en Willie .

Wens jullie nog hele fijne dagen als ik het zo leest is het fijn met elkaar en ook mooi.
groetjes van Lena.

Leny en Willie

Jullie genieten wel
maar denk zeer vermoeiend dat wordt vergeten
door alle indrukken
groetjes Janny P.

Hoi (O)ma (Leny Geertse)

Nu snap ik waarom je smsje vanmorgen (zaterdag) zo vroeg kwam jullie zijn steeds vroeg uit bed ik wist niet dat we weblog konden lezen heb nu de link doorgekregen van Francina leuk te lezen dat alles goed gaat geniet ervan en toch maar veel filmen is denk ik de moeite waard lieve groetjes Fre, Elly, Ellen en Jasmijn

Hoi (o)ma Geertse

wauw wat een intensief programma ! als ik alles zo lees heb je na de vakantie nog een paar dagen nodig om uit te rusten ;-) maar jullie zien veel en maken ook veel onverwachtse dingen mee en het is in elk geval beter weer dan hier. Fijne vakantie nog verder.
liefs William, Anja, Bastiaan en Jaco

de wisses

Fijn dat jullie zo genieten. Wij zijn nu cupcakes aan het maken voor Koningindag en Maandag gaan we het mini-zeskamp.

Leinie

3 jaar geleden hadden we toch langere nachten als ik het zo lees. Morgen een goede dienst en ik denk wat vechten met Klaas V. Hier is het maar koud en guur hoor, geniet ze! groetjes

Mattie

Ha die Sonja en Lia,
Hoop dat jullie beter weer hebben dan hier,regen!
Rustig dagje vandaag? Waar gaan jullie morgen heen? Was het indrukwekkend om Petra te zien? Ik zie het al voor me al, die roze schoenen, ' t is mode. Geniet nog van al moois wat jullie te zien krijgen. De groetjes aan de anderen,
Mattie

RoSiBjö

leuk om zo'n uitgebreid verslag te lezen. respect hoor, van die lange dagen maken. hebben jullie gelijk kennis gemaakt met het begrip horloges hebben of de tijd hebben....;-) Björn kijkt er al erg naar uit om jullie zaterdag te zien, maar het kan ook aan de reis ernaar toe en de vliegtuigen daar liggen....
Geniet er lekker van, vandaag rustig aan doen. thuis kan je weer bijslapen! en van dingen doen krijg je natuurlijk ook energie!

Fijne dagen nog, dikke kus van Björn voor oma

en de groeten van zn papa en mama

Marit Tromp

Wat klinkt het allemaal goed! Echt een fantastische reis waarin jullie véél zien, meemaken en hélemaal uit het Nederlandse cultuurtje worden getild met die enorme wachttijden.. ach, dan onthaast je tenminste echt..! ;)
Vandaag ging onze preek over Mozes roeping bij de berg Horeb.. ik moest natuurlijk direct aan jullie denken. Ik hoop dat jullie de komende tijd in Israël ook zo de aanwezigheid van God zullen ervaren. Ook al is Hij zelf niet meer daar.. Zijn Geest is wél met jullie. Een hele mooie, gezellige tijd verder. Geniet en be blessed! Liefs.. Marit

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!