exodusreismarnixkerk.reismee.nl

Dag 2 & 3

Hallo allemaal!

Allereerst bedankt voor jullie reacties, erg leuk om te lezen!

Op de planning voor gisteren stonden het Egyptisch Museum waar ze onder andere de mummie's van farao's en de schatten van Toetanchamon gezien hebben. Verder een bezichtinging van de piramides van Gizeh en de sfinx die daarbij staat. Daarna zijn ze naar Memphis geweest, de hoofdstad van het Oude Rijk. Met een vaartocht door het openluchtmuseum 'The Pharaoanic Village' hebben ze de dag afgesloten.

Vandaag heb ik weer een informatief smsje gekregen van Annelien, dat weer zo goed als kan vertaald gaat worden naar een verhaaltje hier op de blog! Er staat het volgende in:

Hallo allemaal! We zijn nu weg uit Caïro, onder het Suezkanaal doorgereden en we hebben net Elim gezien. Straks gaan we naar Mara (waar Mozes het bittere water zoet maakte). Daarna is het tijd voor een lunch met aansluitend 30 minuten zwemmen in de Rode Zee. Hierna moeten we een andere route nemen dan we gepland hadden. Dit moet van de politie in verband met een nationale dag in Egypte (Sinaï-bevrijdingsdag en het Oosters Orthodoxe Paasfeest vallen op 25 april).

dan staat er in de sms: 'bedoeïnen gevaar', ik heb niet echt een idee wat dat betekend dus ik meld het maar even zo letterlijk.. weet iemand van jullie hier misschien meer van?

In iedergeval, ze moeten dus een andere route volgen, ze reizen nu niet via Rafidi maar via de punt en Sharm el-Sheikh richting de Sinaï.

Oh ik heb weer een update-sms..
ze zijn nu bezig met omrijden, wel 400km! Aan de ene kant zien ze water en aan de andere kant het Sinaï gebergte. Er zijn best veel controleposten van de politie en ze heben al 2x meer dan een uur moeten wachten op een begeleidingsjeep. Ze hebben bij de golf van Suez gezwommen in plaats van bij de Rode zee. Het water was wat frisjes maar wel heerlijk om in te zwemmen. Ondanks de omweg en het wachten is het verder een rustige rit. Ze blijven genieten! En vannacht gaan ze naar de zonsopgang kijken op de Horeb.

Groetjes en tot snel!

Leinie

Hallo allemaal,
Een goede reis gewenst! Wij hebben weer een leerzame vrouwenmorgen gehad, de woestijn is ook nog ter sprake gekomen. lees Deut. 23 vers 12 en 13 en jullie zullen het begrijpen. Ervaren jullie dat het goed is om tijdelijk "in de woestijn" te verblijven?
Ik leef met jullie mee en hoop op nog wat foto's van de reis. Een hartelijke groet uit de Zaagmolenpolder.

RoSiBjö

hallo "omavakantievliegtuigmee"

dat is een hele omweg zeg, van 400 km! nog wel mooie visjes gezien, of alleen maar lekker gezwommen? het wat is natuurlijk van een lekkere temperatuur, dat zwemt allicht beter dan hier in de zee! succes vannacht, het zal wel mooi zijn, die zonsopgang! veel foto's maken he mam!

waren de piramides indrukwekkend? vast wel! alleen langs gereden of ook langsgelopen etc? nou, dat wordt na de vakantie gauw foto's kijken en verhalen vertellen! Hier herfstweer. en natuurlijk het nodige nieuws van een gevallen kabinet. maar dat zal bij jullie ook wel bekend zijn. wees gerust, voor de verkiezingen zijn jullie weer thuis ;-)
Björn heeft veel zin om jullie op te halen bij Schiphol, wij ook hoor! Geniet er nog maar lekker van!

Groetjes uit Amersfoort

Huib en Christina

Ik begrijp dat het lastig is om verslag te doen, wij waarderen het enorm om op de hoogte te blijven, dus heel erg bedankt hiervoor. Verder een goede reis en geniet van de zonsopgang. Groeten aan Pa/Ma Schot en Addy/Rinus, ook van Ma(Corry) Wisse. Jens wil graag een mooie foto van een piramide zien Opa, gaat dat lukken?

Ruud en Thea

Hallo allemaal,

Dat was wel een erg toeristische route naar jullie nieuwe bestemming. In ieder geval al veel beleefd. Fijne vakantie nog met elkaar. Veel plezier.
@Tiny en Pinda: Gaat het goed met de camera? De groetjes van ons en MC-tje

Robert en Lianne

Ha Annelien!

Leuk om je verhaal te lezen en te weten wat jullie allemaal zien en doen. Veel plezier verder en geniet ervan!

Groetjes uit Rotterdam

Mattie

Voor alle Exodusgangers!
Leuk om te horen dat jullie zo genieten van al het moois.
Wanneer gaan jullie overnachten in een tent?
Zijn jullie de aluminium folie niet vergeten?
Hoe vonden jullie de piramides , wat een prachtige constructie. Al veel foto,s gemaakt?
Tot de volgende keer!f
We hebben een erg mooie en fijne vrouwenochtend gehad.
Weten jullie waarom een haas een herkauwer is?
Lev. 11:6

Groet,
Mattie,Jaap en Ruud

Henk Koetsier

Dag allemaal,
Interessant om jullie reis via internet mee te beleven, maar.... nog niet iedereen heeft een computer.
Daarom de vraag: is er ook een 'medereiziger' die een verslag maakt voor het eerstvolgende nummer van de Marnixbode? Zou heel mooi zijn! De inleverdatum is 31 mei, dus het hoeft geen haastwerk te worden....
Bedoeïnengevaar? De waarschuwing is vooral bedoeld voor Israëlische vakantiegangers naar de Sinaïwoestijn. Het heeft alles te maken met de veranderde politieke situatie in Egypte. Islamistische militanten plegen aanslagen op Israëlische doelen met als doel het economische verkeer tussen Israël en Egypte te ontwrichten.
Waarom een haas een herkauwer is? (vraag van Mattie). Nou, als je een liefhebber bent van hazenbout zou ik het niet willen weten, want dan eet je waarschijnlijk nooit geen haas meer.....
Allen een fijne (en veilige) voortzetting van de reis gewenst.
Groeten van Henk en Janny.